TRL Fulfilment, anders dan de rest

Elke bedrijf probeert zich te onderscheiden, zo ook TRL Fulfilment. In dit blog lees je wat de kracht is van TRL waardoor wij in een korte tijd een gewaagde concurrent zijn geworden in de fulfilmentwereld en vooral wat ons anders maakt.

Ben je opzoek naar een jong en gemotiveerd team voor jouw e-fulfilment? Ontdek dan snel waarom wij dat voor jou kunnen zijn.

WAT MAAKT TRL FULFILMENT UNIEK IN DE FULFILMENTWERELD?

​Het ontstaan van TRL​

TRL Fulfilment ontstaat in 2021 doordat twee voormalig voetbal teamgenoten het perfecte duo blijkt te zijn voor het starten van een fulfilment center.
Rik Schippers en Thomas van Holst komen elkaar na jaren niet gezien te hebben weer tegen tijdens hun studie. Schippers heeft zich in de voorgaande jaren voornamelijk bezig gehouden met het beheren van een webshop voor juwelen, maar ondervond enkele problemen op het gebied van fulfilment. Doordat Van Holst logistieke ervaring heeft opgedaan in de afgelopen jaren, is het duo Schippers-Van Holst het ideale duo voor een samenwerking. Na verloop van tijd ontdekten zij echter dat er meerdere webshops problemen ondervonden op het gebied van fulfilment. Schippers en Van Holst besluiten daarom dan ook om een fulfilment center te starten. Een betere basis om een bedrijf te starten dan een vriendschap bestaat er niet.

4 punten waarop TRL Fulfilment zich onderscheidt ​

1. Een jong en gemotiveerd team​

De vriendschap tussen de twee eigenaren is niet de enige relatie die al bestond voordat TRL Fulfilment ontstond. Sterker nog, bijna alle huidige werknemers, zowel op kantoor als in het magazijn, zijn binnengekomen bij TRL via een vriendschap. Hierdoor is het team van TRL Fulfilment een jong en vooral voor elkaar werkend team geworden. De werknemers in de leeftijd van 16 tot 21 jaar hebben, in tegenstelling tot bij vele andere bedrijven, meer dan alleen de extrinsieke motivatie om geld te verdienen. Bij TRL Fulfilment werken wij namelijk ook voor elkaar. De vriendschappen binnen TRL zorgen ervoor dat wij met elkaar en voor elkaar werken. Dit levert een team dat elkaar durft te helpen als dit nodig is, wat goed  communiceert met elkaar en wat altijd samen op zoek is naar groeimogelijkheden.

2. Dag en nacht voor elkaar klaarstaan​

Doordat de moderne consument gewend is geraakt aan een snelle levering, is een snelle levering onderdeel van onze fulfilment service. Dit betekent voor ons dat wij zowel overdag als ‘s avond en in het weekend aan de slag moeten zijn. Voor de doordeweekse ochtenden en middagen is het vinden van personeel niet zo heel moeilijk. Voor de avonden en weekenden is het echter een ander verhaal. Gelukkig komt hier de kracht van TRL Fulfilment weer naar boven. Zoals eerder benoemd, is het team van TRL Fulfilment gemotiveerd en bereid om voor elkaar te werken. Hierdoor is het ook gelukt om enkele werknemers te vinden die in de avonden en weekenden willen komen werken. Zo kunnen wij jou de beste fulfilment service bieden, waardoor jij meer services kan verlenen aan jouw klanten.

3. Transparante en proactieve communicatie​

Een ander onderdeel van ons bedrijf waar TRL Fulfilment zich onderscheid ten opzichte van onze concurrenten is op het gebied van communicatie. Doordat wij ervaring hebben in het beheren van een webshop, weten wij wat de wensen zijn van de meeste webshop beheerders, echter kunnen er altijd nog andere verzoeken zijn. Daarom vinden wij het zeer belangrijk om te allen tijde goed te blijven communiceren met elkaar. Om onze samenwerking optimaal te laten verlopen en om voor ons op de best mogelijke manier bij te kunnen dragen aan de groei van jouw webshop, is transparante en proactieve communicatie voor ons erg belangrijk. Wij verstaan onder transparante en proactieve communicatie dat beide partijen eerlijk en duidelijk zijn naar elkaar over de wensen en verwachtingen die er zijn. Verwacht jij iets van ons en vice versa, dan communiceren we dit direct met elkaar. Zo staat er niks in onze weg naar het laten excelleren van jouw webshop. Om het contact tussen beide partijen gemakkelijk te laten verlopen, staan wij open voor een relatief informele manier van communiceren. Via WhatsApp en een telefonisch gesprek kan er transparant, proactief en gemakkelijk gecommuniceerd worden.

4. Efficiënte en persoonlijke orderverwerking​

Veel van onze concurrenten maken een keuze tussen efficiëntie en persoonlijke orderverwerking, bij TRL Fulfilment gaan wij voor een combinatie van beiden. Doordat onze operations manager elke dag bezig is met het optimaliseren van het fulfilment proces binnen ons magazijn, hebben wij een zeer efficiënt ingericht magazijn tot onze beschikking. Door producten van dezelfde webshop bij elkaar te plaatsen en producten die het meeste verkocht worden voorin de stellingen te plaatsen wordt het verzamelen van de bestellingen gemakkelijker gemaakt. Daarnaast weet ons voorraadsysteem exact waar alle producten liggen. Vervolgens maakt het systeem voor ons de snelste looproute door het magazijn op zoek naar de producten. Tot slot pakken wij de producten handmatig in. Het is voor ons dan ook geen probleem als jij een persoonlijke toevoeging wilt bij elke bestelling, bijvoorbeeld een kaartje met de naam van jouw klant. We doen dit graag voor je! Zo zorgen wij dat onze orderverwerking efficiënt en persoonlijk blijft, je zou het toch niet anders willen?

Waarom is TRL Fulfilment wat jij zoekt?​

Als jij op zoek bent naar jong en gemotiveerd team voor jouw fulfilment zijn wij de ideale partner voor jou. Wij werken dag en nacht voor de groei van jouw webshop, zijn voorstanders van transparante en proactieve communicatie en verwerken elke bestelling zo efficiënt en persoonlijk mogelijk! Ideaal toch? Vind jij dat nou ook? Neem dan contact met ons op of vraag een offerte aan. Zo zijn wij binnen de kortste keren jouw fulfilment partner.
Nog niet zeker of TRL Fulfilment is wat jij zoekt. Kom dan een keer op afspraak langs bij ons zodat je ons in de praktijk bezig kan zien. Of stuur ons een bericht met daarin de vragen die jij nog voor ons hebt.

WIL JE MEER WETEN OVER ONZE SERVICES?