Ons fulfilment center

In onze blogs kun je alles te weten komen over de fulfilment wereld. Van alle stappen die voorbij komen tijdens het fulfilment proces, tot een dag op de werkvloer van TRL. In deze blogs spreken we geregeld over ons fulfilment center, maar echt kennis met ons center heb je nog niet kunnen maken.

In dit blog nemen we je mee door de korte, maar gevulde geschiedenis van ons fulfilment center. We bieden jou een kijkje in onze toekomstplannen!

DE START VAN ONS FULFILMENT CENTER​

Toen TRL in 2021 werd opgericht startten de oprichters Schippers en Van Holst het fulfilment center in Rotterdam aan de Hekendorpstraat. In het pand van zo’n 250m² werd de voorraad van de allereerste klanten vol enthousiasme ontvangen en opgeslagen. TRL fulfilment wist bij vele webshop eigenaren de juiste snaar te raken. Zo groeide het door tot een waar concurrent in de fulfilment wereld. Met tientallen nieuwe klanten in de eerste paar maanden, ontgroeide TRL al snel haar toenmalige magazijn.

De verhuizing​

Binnen enkele maanden was TRL Fulfilment al toe aan een groter magazijn. Doordat er enkele grote webshops met veel voorraad werden gecontracteerd, was de Hekendorpstraat te klein geworden. Om te voorkomen dat de groei van TRL Fulfilment werd gestremd, werd er besloten om te verhuizen naar een ander magazijn.  

De Vierlinghstraat in Dordrecht bleek de perfecte locatie te zijn voor het voortzetten van het fulfilment center. Met een magazijnoppervlakte van een kleine 1000 m² en een kantoorruimte die bijna even groot is als het volledige vorige pand, opende TRL Fulfilment een grote deur richting succes. Bovendien, met de vele ruimte die TRL nu heeft, kan niks hun groei meer in de weg staan. 

En zo geschiedde, binnen de kortste keren nam het aantal klanten wederom toe. Onze magazijnmedewerkers kunnen dan ook geen moment van de dag stilzitten. Wekelijks worden er nieuwe stellingen gebouwd en nieuwe voorraad wordt ingeslagen. TRL Fulfilment blijft groeien!

Uitbreiding van het personeel​

Met de toename van het aantal klanten, neemt het aantal werk dat gedaan moet worden binnen het Fulfilment center ook toe. Daarom moest er meer personeel aangenomen worden. Door posts te plaatsen op social media en door rond te kijken in onze vriendenkringen werden er al snel enkele leden toegevoegd aan het team van TRL. Dankzij het toegenomen aantal medewerkers was het voor de eigenaren mogelijk om hun werk te verdelen over andere werknemers. Door de functies Account Manager, Operations Manager en SEO & Marketing in het leven te roepen, sloeg TRL een professioneel pad in. Dit, gepaard met de lancering van een nieuwe website en constante verbeteringen van de efficiëntie binnen het magazijn. Dit laat zien dat TRL Fulfilment nog lang niet is waar het wil zijn.

Toekomstplannen​

De groei van TRL Fulfilment blijft maar doorgaan. Toename van opslaglocaties binnen het magazijn en toename van het aantal (grote) klanten. Zorgt ervoor dat er geluiden van uitbreiding rondgaan binnen het bedrijf. TRL Fulfilment verwacht dat ook dit magazijn een keer te klein zal zijn. Begin 2023 zal de opslagcapaciteit van TRL dan ook worden uitgebreid door de toevoeging van een entresolvloer aan het magazijn. Met de toevoeging van een entresolvloer speelt TRL in op de verwachte groei van het bedrijf en biedt het haarzelf de mogelijkheid om te blijven groeien.

Samen naar groots succes​

TRL Fulfilment is niet van plan te stoppen met groeien, maar wilt bovendien jouw webshop helpen excelleren. Wanneer jij gebruik maakt van de fulfilment service van TRL Fulfilment dragen wij bij aan de groei van jouw webshop. Jij draagt bij aan de groei van ons fulfilment center. Lijkt het jou nou interessant om elkaar te helpen groeien? Neem dan snel contact met ons op, of vraag een offerte aan!

Kom meer te weten over TRL Fulfilment | Instagram | Facebook.

WIL JE MEER WETEN OVER ONZE SERVICES?