TRL Fulfilment, een dag op onze werkvloer

Wat is fulfilment? Welke services biedt TRL Fulfilment? Hoe verzorgen wij jouw fulfilment? Op deze vragen heb je al antwoord gekregen in eerdere blogs. Om aan jou te kunnen garanderen dat wat er in deze blogs staat geschreven ook echt gebeurt bij TRL, zijn er vele zaken die achter de deuren van ons magazijn plaatsvinden.

In dit blog nemen wij jou een dagje mee naar ons fulfilment center in Dordrecht. Hoe ziet een dag bij TRL Fulfilment eruit?

DE VROEGE VOGEL​

Uitslapen is niet voor iedereen weggelegd. Zo is mede-eigenaar Rik Schippers al voor dag en dauw aanwezig op de zaak. Wanneer de meeste van de medewerkers van TRL zich nog even omdraaien voor de laatste paar uurtjes slaap, zorgt Schippers ervoor dat het magazijn en kantoor er weer spik en span uitzien. We vinden het belangrijk dat de zaak er netjes uitziet. Vervolgens begint Schippers aan de administratieve zaken die komen kijken bij het runnen van een fulfilment center. Zo zorgt hij ervoor dat de boekhouding op orde is, dat alle facturen verstuurd zijn naar onze klanten, of dat alle openstaande facturen betaald worden. Tot slot zorgt hij ervoor dat hij de rest van de dag georganiseerd te werk kan gaan. Hij beantwoordt alle openstaande e-mails en zorgt vervolgens voor een lege inbox. Nog even een planning maken voor die dag en hij is klaar om het resterende deel van zijn werkdag aan de slag te gaan. Op deze planning zullen voornamelijk telefonische afspraken of afspraken in levende lijven staan met huidige partners en klanten of met toekomstige partners en klanten. 

DE OCHTEND​

Als de vogeltjes beginnen te fluiten en de zon met haar eerste zonnestralen zorgt voor wat licht, komen de volgende werknemers ons fulfilment center binnendruppelen. Eén daarvan is mede-eigenaar Thomas van Holst. Het fulfilment center vult zich nu met medewerkers die allen hun eigen taak hebben. Van kantoorpersoneel tot magazijnmedewerkers, allemaal beginnen ze weer aan een productieve dag om ervoor te zorgen dat jouw webshop van de best mogelijke fulfilment service kan worden voorzien. 

Werkzaamheden op kantoor​

Het kantoorpersoneel gaat er eens goed voor zitten, stekkers in het stopcontact, notitieblok bij de hand, klaar om de zaken die men van buitenaf vaak niet ziet, in juiste banen te leiden.

Mede-eigenaar Van Holst​

Thomas van Holst is onderdeel van het kantoorpersoneel dat zijn dag begint met het openslaan van zijn laptop. Gedurende de dag zorgt hij ervoor dat het logistieke proces, wat een belangrijk onderdeel is van de fulfilment service die wij bieden, soepeltjes verloopt. In één zin gezegd is Van Holst de specialist op het gebied van supply chain. Hij stuurt de teamleiders en het kantoorpersoneel dan ook aan, daar waar de supply chain efficiënter kan. Verder helpt hij het magazijnpersoneel met het verwerken van de bestellingen wanneer dit nodig is. Al zijn taken dragen direct bij aan de mogelijkheid voor jouw webshop om te groeien wanneer jij het fulfilment door ons laat regelen. Ook het inroosteren van personeel is één van de taken waarmee Van Holst zich bezighoudt gedurende een werkdag.

Accountmanager​

Onze accountmanager is ook geregeld op kantoor te vinden. Hij zorgt ervoor dat er altijd contact is tussen ons, zodat wij jou als webshopbeheerder de beste service kunnen bieden. Zijn dag bestaat dan ook onder andere uit het contact behouden met en reageren op verzoeken en vragen van onze klanten. Onze accountmanager is ook altijd op zoek naar een efficiëntere manier van samenwerken zodat jouw webshop kan blijven groeien. Gedurende de dag zoekt hij dan ook naar oplossingen voor dingen waar jij als klant tegenaan loopt. Verder streeft hij naar een nog betere manier om samen te werken. Ten slotte, denkt onze accountmanager gedurende zijn werkdag actief mee over het fulfilment proces dat wij onze klanten aanbieden. Hij is nou eenmaal degene die weet waar onze klanten naar op zoek zijn.

Operations manager​

Dan hebben we onze operations manager, degene die ervoor zorgt dat alles op rolletjes loopt. Zijn er gedurende de dag problemen op de werkvloer, dan zorgt hij ervoor dat de problemen worden verholpen en niet meer zullen gebeuren. Onze operations manager is dan ook meer op de werkvloer te vinden dan op kantoor. Een operations manager heeft vele taken waarmee hij zijn dag kan vullen: 

  • Optimaliseren van de locaties van jouw producten. Zoveel mogelijk producten van dezelfde webshop bij elkaar opslaan, dit zorgt voor een overzichtelijke opslag. 
  • Het verzorgen van genoeg en het juiste verpakkingsmateriaal. 
  • Het design van het fulfilment proces optimaliseren. Daar waar ruimte ligt om efficiënter te werk te gaan, zorgt onze operations manager ervoor dat er daadwerkelijk efficiënter gewerkt kan worden. 
  • Onderhoud van magazijn. Een onderhouden magazijn draagt bij aan het verbeteren van het fulfilment proces. Denk bijvoorbeeld aan het onderhouden van de stellingen en het inrichten van het magazijn.

Dit waren slechts enkele van de vele taken waarmee onze operations manager zijn dag kan vullen.

Marketingmanager​

Tot slot, onze marketingmanager. Zijn dag begint ook met het openslaan van zijn laptop. Zijn werk gebeurt voornamelijk online. De website onderhouden is een van de taken die onze marketingmanager op zich neemt. Om ervoor te zorgen dat jij ons online kan vinden heeft hij onze website dusdanig geoptimaliseerd, zodat de zoekmachine die jij gebruikt ons steeds sneller als beste optie aan jou zal tonen. Via analyses van onze website zoekt onze marketingmanager naar punten waarop onze website nog kan verbeteren. Verder vult hij zijn dag door blogs te schrijven, zoals deze. Alle informatie die jij moet weten over TRL Fulfilment en haar service kan je in de blogs terugvinden. Als laatste focust onze marketingmanager zich op het creëren van naamsbekendheid, voornamelijk via social media. 

De werkdag van het kantoorpersoneel is meestal aan het einde van de middag voorbij. Het werk van het magazijnpersoneel gaat de hele dag door. 

Werkzaamheden op de vloer​

De werkzaamheden van het magazijnpersoneel kunnen zeer gevarieerd zijn, maar beginnen vaak hetzelfde. Wij vinden een goede werksfeer bij TRL Fulfilment erg belangrijk, dus een lekker achtergrond muziekje mag niet ontbreken. De dag van ons magazijnpersoneel begint dan ook met het aanzetten van hun favoriete afspeellijst. Afhankelijk van het aantal bestellingen, retourzendingen of nieuw binnengekomen producten gaan ze vervolgens aan het werk.

De taken​

Het verzamelen van de bestellingen en deze vervolgens inpakken is vaak de start van de maandag. Na het weekend hebben we vaak veel bestellingen binnen gekregen en deze moeten verwerkt worden. Ook kan het zo zijn dat de dag begint met het inslaan van nieuw binnengekomen producten. Wanneer het magazijnpersoneel dit moet doen voor jouw webshop is dit vaak een goed teken: of je hebt een nieuw product toegevoegd aan je assortiment, of de voorraad van een product uit je assortiment was op, wat betekent dat het goed verkoopt! Het derde onderdeel van het fulfilment proces waar ons magazijnpersoneel zijn dag mee kan vullen is het verwerken van de retourzendingen. Het verwerken van retouren is een onderdeel van onze fulfilment service. Dit biedt jouw klanten de optie om zonder risico een aantal van jouw producten te proberen, fijn hè? Aan het einde van de middag zorgt ons magazijnpersoneel er altijd voor dat de eerste bestellingen klaar zijn voor verzending. De briefpost en FedEx zendingen worden dan namelijk al opgehaald. 

DE AVOND VALT​

De werkzaamheden in ons fulfilment center gaan dag en nacht door. Voornamelijk het werk op de vloer gaat ‘s avonds en een deel van de nacht door. Voor de werkzaamheden op kantoor eindigt de dag vaak aan het einde van de middag. Behalve voor Van Holst en Schippers, hun werkzaamheden stoppen niet, ook als ze thuis zijn moeten ze nog altijd het een en ander regelen en klaarstaan voor hun werknemers wanneer zij vragen hebben over het fulfilment proces. 

In het magazijn is er nog volop activiteit wanneer het langzaamaan donker begint te worden. In de avonden is het zaak om alle bestellingen die die dag verzonden moeten worden te verwerken. Het personeel dat in de avond werkt, vult zijn avond dan ook met het verzamelen van de bestellingen, deze inpakken en vervolgens sorteren op vervoerder en klaarzetten zodat ze worden opgehaald. Als het ondertussen de volgende dag is geworden en alle bestellingen zijn opgehaald komt er een einde aan de werkdag. Het avond personeel zet hun favoriete afspeellijst weer uit, sluit het magazijn af en gaat richting huis. 

Leer ons personeel kennen:

Wil jij nou weten wie bijvoorbeeld onze accountmanager is, of wie er allemaal deel uitmaken van ons magazijnpersoneel? Neem dan een kijkje op onze ‘over ons’– pagina of neem een kijkje op onze socials waar wij onszelf voorstellen. Wil je nog meer te weten komen over een dag op onze werkvloer of heb je andere vragen over TRL Fulfilment? Neem dan contact met ons op!    

WIL JE MEER WETEN OVER ONZE SERVICES?