Picqer en Sendcloud, onze partners

Wanneer jij met ons in zee gaat, zullen wij ervoor zorgen dat het fulfilment van jouw webshop op en top zal verlopen. Wij zijn echter niet de enige partij waarmee jij in zee gaat, TRL Fulfilment heeft enkele partners waarmee we nauw samenwerken om jou de beste service te bieden. Maak kennis met twee van onze partners, Picqer en Sendcloud, in deze blog.

PICQER EN SENDCLOUD, DE SOFTWARE ACHTER ONZE FULFILMENT SERVICE​

Wat is Picqer?

Picqer is een bedrijf dat webshops en bedrijven met hun software ondersteunt bij het inrichten van hun magazijn. Picqers doel is om op een gemakkelijke manier tot een zeer efficiënt en effectief ingericht magazijn te komen. Het bedrijf ontstond in 2012 omdat zij vanuit eigen ervaring en door ervaringen van anderen erachter waren gekomen dat er geen software op de markt was die het efficiënt inrichten van een magazijn gemakkelijker kon maken. Voor het inrichten van jouw e-commerce bestond er genoeg software, voor het inrichten van je magazijn helaas niet, dus werd Picqer in het leven geroepen. 

Wat is Sendcloud?​

Sendcloud is het grootste verzendplatform voor e-commerces in heel Europa. Sendcloud levert een verbinding tussen jouw webshop en meer dan 80 vervoerders. Door het grote aantal vervoerders waarmee Sendcloud samenwerkt, zitten de vervoerders die ideaal zijn voor jouw webshop er altijd bij. Door het brede aanbod van vervoerders kan jij jouw klanten altijd de beste verzendmethode garanderen. Dat het zo makkelijk is om een connectie te leggen tussen jouw e-commerce en de vervoerders was niet altijd zo. Dit was dan ook de reden voor de oprichters van Sendcloud om met het bedrijf te beginnen. Bij het runnen van hun eigen webshop was het verzendproces zeer ingewikkeld en bedachten daarom Sendcloud. 

Waar gebruiken wij Picqer en Sendcloud voor?​

Voorraadbeheer​

Wanneer jij nieuwe voorraad hebt voor ons magazijn, kan jij deze levering plaatsen in Picqer. Als wij de producten binnen hebben, is het aan ons om de producten toe te gaan voegen aan jouw voorraad. In Picqer heb jij de levering geplaatst waardoor wij kunnen controleren of dat wij het juiste hebben binnengekregen. Indien wij alles binnen hebben gekregen wat jij verwacht dat wij binnenkrijgen, kunnen wij de producten toevoegen aan de voorraad. De totale voorraad van het desbetreffende product wordt automatisch aangepast. Wanneer jij een bestelling hebt ontvangen en wij deze verwerkt hebben of wanneer wij een retourzending hebben verwerkt, past Picqer automatisch de voorraad aan. Zo heb jij te allen tijde een accuraat overzicht van jouw voorraad. Het kan jou dus nooit overkomen dat jij een product verkoopt aan een van jouw klanten, terwijl dat niet meer op voorraad is. Sterker nog, wanneer de voorraad van een bepaald artikel bijna nul is, krijg jij zelfs een melding van Picqer dat het misschien tijd is om voorraad aan te leveren. 

Locaties van producten​

De efficiënte inrichting van een magazijn met behulp van Picqer stopt niet bij een overzichtelijk voorraadbeheer. Wanneer wij de producten van onze klanten verwerken, kunnen wij aangeven waar wij deze producten gaan neerleggen in ons magazijn. Door het te koppelen aan een specifieke locatie in het magazijn en dit vervolgens in Picqer te verwerken weten wij altijd waar een bepaald product ligt. Als wij dan ook nog eens de producten van dezelfde webshop dicht bij elkaar leggen, wordt de inrichting van ons magazijn steeds efficiënter en effectiever. 

Gemakkelijk orderpicken​

Wat wij allemaal natuurlijk hopen, is dat jouw webshop dagelijks vele orders binnenkrijgt. Voor ons zou dat alleen wel betekenen dat het aantal manuren dat wij nodig hebben om dit te verwerken zeer hoog is. Picqer heeft hier iets op bedacht. De bestellingen die op jouw webshop binnenkomen komen ook automatisch in Picqer terecht. Vervolgens kunnen wij aan Picqer vragen om een batch (verzameling) van bestellingen aan te maken zodat wij de producten kunnen gaan verzamelen. Picqer weet doordat wij locaties in ons magazijn koppelen aan de producten waar alle producten liggen. Hierdoor levert Picqer ons een lijst met alle producten op volgorde volgens de meest effectieve looproute. Daarnaast staat er ook nog is op de lijst welke producten bij elkaar horen, zo kunnen we snel alle bestellingen verzamelen.

Sorteren op aantal producten​

Het aantal producten per bestelling kan uiteraard variëren. Daarom maakt Picqer onderscheid tussen bestellingen van meerdere producten en bestelling bestaande uit slechts één product. De batch met bestellingen van één product kunnen allemaal bij elkaar worden gelegd tijdens het verzamelen van de producten, in plaats van dat je moet opletten of er eventueel meerdere producten behoren tot die bestelling. Zo besparen we tijd tijdens het orderpicken, wederom meer efficiëntie met dank aan Picqer! 

Altijd de beste verzendmethode​

Als alle producten verzameld zijn, is het tijd om in te gaan pakken. Ook tijdens het inpakken blijven de zendingen bestaande uit meerdere producten gescheiden van de zendingen die bestaan uit een enkel product. De manier waarop we verpakken en verzenden is echter nagenoeg hetzelfde.  De bestellingen bestaande uit meerdere producten verzamelen we in bakken met een barcode daarop. Deze barcodes zijn in Picqer gekoppeld aan de juiste bestellingen die we verzameld hebben. Wanneer we gaan inpakken selecteren we in Picqer de batch die we gaan inpakken. Vervolgens scannen wij een van de bakken waar de producten inliggen. In Picqer komt dan de gehele bestelling in beeld. Wanneer wij een bestelling hebben van slechts een enkel product, scannen we direct het product in plaats van een bakje, ook dan komt de bestelling in beeld te staan. Om zoveel mogelijk fouten te voorkomen heeft Picqer ingevoerd dat een zending alleen kan worden aangemaakt wanneer alle producten van de bestelling gescand zijn. Als dit gedaan is wordt er door Picqer een zending aangemaakt.

Sendcloud valt in​

Nu moet Sendcloud aan de slag. Sendcloud ontvangt van Picqer de zending en gaat op zoek naar de vervoerder die bij deze bestelling hoort. Dit is afhankelijk van de webshop, bestemming en formaat van de bestelling. Als Sendcloud de beste optie heeft gevonden maakt het een label aan en stuurt het dit label direct terug naar Picqer. Picqer print dit label vervolgens uit zodat wij dit op het pakket kunnen plakken. De bestelling is gereed voor verzending! Vervolgens sluit Picqer deze bestelling af, werkt het de voorraad bij en kunnen wij de volgende bestelling scannen om in te gaan pakken. 

Retourneren, geen probleem​

Naast dat retourneren bij ons mogelijk is via de retourpagina van de webshop zelf, kunnen wij ook retouren verwerken met behulp van Sendcloud en Picqer. Via een verkregen link kan de klant van jouw webshop een retourzending aanmaken in Sendcloud. Via Sendcloud komt deze zending bij ons binnen in Picqer. Als wij na een tijdje de retourzending hebben ontvangen, kunnen wij deze controleren in Picqer. Klopt alles, dan werkt Picqer de voorraad weer bij en plaatsen wij het product op de juiste locatie. 

Jouw fulfilment laten regelen door TRL Fulfilment en partners​

Efficiënte en effectieve indeling van het magazijn en altijd de beste verzendmethode voor jouw bestellingen. Bij TRL Fulfilment mag je hier vanuit gaan door onze samenwerking met onze partners Picqer en Sendcloud. Ben je geïnteresseerd in onze services vraag dan een offerte aanHeb je nog vragen over onze services, Picqer of Sendcloud? Stuur ons dan een berichtje.

Kom meer te weten over TRL Fulfilment | Instagram | Facebook

WIL JE MEER WETEN OVER ONZE SERVICES?