Black Week bij TRL

De black week, het moment om de inkopen voor de feestdagen te regelen. Het fenomeen dat overgevlogen is vanuit de Verenigde Staten van Amerika en ondertussen ook de Nederlanders elk jaar weer gedurende een week in de ban houdt zorgde bij TRL fulfilment voor een week die wij nog niet eerder hadden meegemaakt.

In deze blog nemen we jou mee door de ‘Black Week’ op de vloer van TRL fulfilment.

ONZE EERSTE BLACK WEEK​

Doordat TRL fulfilment vorig jaar pas is opgericht en we tijdens de Black Week van 2021 nog niet zoveel klanten hadden, was Black Week 2022 de eerste ervaring voor TRL fulfilment met deze week vol kortingen. 

DE VOORBEREIDINGEN VOOR BLACK WEEK​

Wat mogen we verwachten van de Black Week? Aangezien het onze eerste echte Black Week was en omdat we meer klanten en assortiment hebben dan ooit, was het voor ons lastig om het aantal orders te voorspellen wat we die week zouden moeten versturen. Tijdens de week van Halloween konden we echter al even wennen aan een flinke stijging van het aantal orders. Doordat enkele van onze grote klanten in deze week ook al kortingen aanboden, moesten we in deze week veel meer orders verwerken dan we gewend zijn in een reguliere week. Een ideale generale repetitie dus. 

Dat het een drukke periode zou worden konden we verder merken aan de hoeveelheid nieuwe voorraad dat in de weken voorafgaand aan de Black Week werd geleverd bij ons fulfilment center. Vele van onze klanten leverden soms wel enkele pallets gevuld met voorraad. Gebaseerd op de cijfers van de vorige jaren verwachtten zij namelijk dat er vele orders zouden worden geplaatst. 

Met dit in het achterhoofd wist TRL dat er voorbereidingen getroffen moesten worden zodat de aankomende drukte kon worden verwerkt zoals elke andere week. Door het aantal inpaktafels te verdubbelen en drie keer zoveel personeel als normaal in te roosteren, kon het niet anders dan dat de Black Week een succes ging worden. 

En zo geschiedde…

MOMENT VAN DE WAARHEID​

Maandag 21 november, het begin. Van 5:45 in de ochtend tot in de vroege uurtjes van de dinsdag werden er vele producten verzameld en vervolgens ingepakt. Het was dan ook de drukste maandag die we ooit hadden gehad en dit was slechts het begin. De dagen die volgden braken elke keer weer het dagrecord aan aantal orders verstuurd. met Black Friday en Ciber Monday als hoogtepunten. Op deze dagen draaiden we maar liefst 8x het aantal orders ten opzicht van een normale dag. Gelukkig was TRL fulfilment hierop voorbereid, alle medewerkers die konden waren deze dagen aanwezig, daarbovenop waren familie en vrienden opgetrommeld om te helpen. Met elke inpaktafel bezet, die telkens werden voorzien van de juiste producten om ingepakt te worden, werkte TRL fulfilment als een geoliede machine! Door samen te werken, hard te werken en boven alles een goede sfeer te behouden werd de gehele Black Week een waar succes. Gedurende de hele Black Week draaide TRL fulfilment ongeveer 10% van van het aantal orders van het afgelopen jaar. Daar waar we normaal gesproken anderhalve maand over doen, werd nu in één week verstuurd.

Tot slot​

De Black Week was een waar succes en daarom kijken we ook nu al uit naar Black Week 2023, maar eerst nog de feestdagen 2022. Ben jij nou nog op zoek naar een last minute cadeau voor de feestdagen? Bekijk dan op onze website welke klanten er bij ons zijn aangesloten, wij hebben namelijk de snelste levering die er te vinden is in Nederland. 

Wil je meer weten over ons fulfilment center, lees dan onze blogs. Wil jij nou dat Black Week 2023 perfect verloopt voor jouw webshop, vraag dan een offerte aan!

En aan iedereen die bijgedragen heeft aan het succes van de Black Week, dank voor jullie inzet!

WIL JE MEER WETEN OVER ONZE SERVICES?